Moje preduzeće na Google - PAMETNO REŠENJE ZA VAŠU FIRMU
Veoma zanimljiva i moderna rešenja, a uz to i besplatna, koja vlasnicima malog biznisa
mogu da omoguće da budu vidljivi većem broju klijenata, bez potrebe da imaju sajt.
Za onaj malo veći biznis, ovo je super da se poveže postojeći sajt sa prikazom na
Google mapama i poveća posećenost i uopšte pristup podacima i kontakt sa firmom
od strane postojećih i budućih klijenata
(i sve možete da radite sami, ili uz malu pomoć sa strane).
Za Moje preduzeće na Google, potrebno je da imate otvoren gmail (ako nemate, otvorite),
i da na mapama, ako do sada niste, označite lokaciju gde obavljate posao
(to inače može da uradi i bilo ko drugi, ko smatra da je zanimljivo da na mapama postoji
vaša lokacija).
Ako neko drugi označi vašu firmu, postoji problem da unese pogrešne podatke,
ili da unese samo nešto od podataka, i da to bude nedovoljno da klijent (mušterija)
može da vas kontaktira ili dođe (i propade prilika za novog kupca koja se stvorila).
Zato je Google omogućio postupak verifikacije, gde vi možete da položite pravo na
preduzeće koje je označeno na mapi (to jest da potvrdite da je vaše).
Verifikacija se obavlja na nekoliko načina, ali je obično način koji Google predlaže,
da na već unetu adresu, definišete ko je primalac, i da vam stigne dopisnica sa kodom
za verifikaciju (obično za 14 dana - ako ne stigne, ponovite zahtev).
Onda vi ili neko drugi kome ste dali pravo da upravlja podacima na
Moje preduzeće na Google, unese taj verifikacioni kod, i otvara vam se kompletan
pristup svim opcijama.
A njih ima toliko da nećete zažaliti što ste ušli u ovu zanimljivu priču.
(Za one koji imaju već registrovan firmin mail, u okviru registrovanog domena, mogu dobiti
kod i na mail, ili je čak moguće da iz Googla pozovu telefonom, ili pošalju SMS, ali držimo
se dopisnice, to je najčešći način za one koji počinju - ko bi rekao da dopisnica opet živi !?).
Dok čekamo da nam stigne kod za verifikaciju, i potpuni prsitup, možemo već jedan deo
posla da uradimo i da našu firmu pripremimo za prikaz klijentima.
Naravno, nisu sve opcije dostupne pre verifikacije, ali neke jesu.
PRVO: radno vreme - unesite radno vreme za svaki dan u nedelji.
Nakon unosa radnog vremena, to bi trebalo da izgleda ovako:
Znači ovako će oni koji na mapama budu tražili, recimo Fantas STIHL, da vide podatke.
A onda je samo pola koraka do toga da dođe u našu firmu, ili da pozove telefonom, ili ……
A to bi ste želeli, i nadamo se da će na ovaj način biti povećano interesovanje za vaše
preduzeće.
Naravno, kao što na gornjoj slici vidite, tu se prikazuje nekoliko veoma bitnih informacija
za klijenta.
Pored adrese, telefona i radnog vremena, pokazuje se i da li je u trenutku dok gleda
podatke, firma otvorena, i mogućnost da klijent izabere lokaciju na kojoj se trenutno
nalazi na mapi.
Nakon toga, klijentu je prikazano na koji način da dođe, udaljenost, vreme putovanja, ….
Još jedna zanimljiva stvar je da se broj telefona, koji smo naveli za kontakt, može iskopirati,
i iskoristiti da se pozove, što je jako korisno kad ovo pretraživanje klijent koristi na mobilnom
uređaju, što je najčešči slučaj. A kad pozove, eto nama novog posla !.
Ovo je osnovno, što pretpostavljamo većina vas može samostalno da uradi
(naravno da se preporučuje da napravite nekoliko slika i da ih pridružite ostalim podacima,
kao što je u primeru i pokazano.
Kad vam stigne verifikacioni kod, i kad vam se otvore sve opcije, videćete šta je tu još
sve moguće, i na koji način možete višestruko da unapredite pristup i vašim podacima,
i fizički dolazak novih klijenata (mušterija, kupaca, kako god) u vašu firmu.
Evo recimo prikaza podataka o posećenosti i dolaska do vaših podataka
(naravno, ove podatke vidi samo onaj ko upravlja nalogom, i to posle verifikacije).
E sad, da se mnogo ne zamarate na početku, ima toga baš dosta, i sve je korisno.
A potrebno je neko vreme, i dobra volja da se nauči kako da se upravlja podacima i
sadržajima koji su vezani za našu firmu, a koje želimo da podelimo sa klijentima.
I da bi pristup vašim podacima bio stalan, i da može da se povećava, a time i da se
aktivnosti klijenata povećavaju, i da kao krajnji cilj imamo korist od svega toga, potrebno je
da stalno radimo na sebi i da budemo u stalnoj komunikaciji sa klijentima.
Ovo su informacije o konkretnim akcijama koje su klijenti preduzeli u poslednjih četiri
nedelje, na osnovu prikaza preko Google i vidimo da je usledilo 30 telefonskih poziva,
35 poseta web sajtu firme (u ovom primeru firma ima sajt), 8 zahteva za putanju,
ali vidimo da nije bilo prikaza slika, što nas upućuje da treba da postavimo nove
zanimljive slike, da bi i na taj način dobili više klijenata.
Ono što je bitno da znate, da pored prikaza preko pretrage na mapama, i kada neko
na Google vrši neke pretrage, dobija mogućnost da vidi podatke o firmi, i da joj pristupi,
a opet, to je vrlo lepa mogućnost da nam bude ili novi klijent, ili neko ko nam se vraća
ponovo.
Pored osnovnih informacija i slika, Google je omogućio da možete u okviru ovih usluga
da napravite i mini sajt, ali sasvim lep i funkcionalan, koji možete samostalno ili uz malu
pomoć sa strane da održavate i menjate, što češće to bolje.
Takođe možete postavljati i samostalne objave (postove) koje su zanimljive a tiču se firme,
videa, i to će sve biti dostuno klijentima, i povećati njihov broj u budućnosti.
Ima tu još dosta stvari, kao što je postavljanje informacija o uslugama, proizvodima,
odgovaranje na recenzije ili pitanja korisnika, i sve to polako utiče na bolji rejting vaše firme
i veću posećenost, a samim tim i na bolji rad vašeg biznisa.
I razmišljajte o ovome, jer sve više ljudi, jedino preko Google nalazi ono što mu je potrebno,
a to je za lokalne biznise neprocenjivo.
Jer ko nema u Vuglu, ima u Guglu ! (i javite sa ako treba pomoć)
Нема коментара:
Постави коментар