Prevedite ...

10. 8. 2019.

Moje preduzeće na Google - šansa i obaveza za mala preduzeća



Moje preduzeće na Google - šansa i obaveza 
za mala preduzeća

Od kad je Google povezao mape, Google pretrage i Google moje preduzeće, stvorila se velika prilika, 
naročito za mala i mikro preudzeća, radnje, agencije, samostalne poslove, koji rade i deluju lokalno.

Ako uložite malo vremena i truda, možete da obezbedite da posete vašim informacijama koje 
se nalaze na internetu, kao i pozivi i fizički dolasci u vašu radnju budu značajno uvećani.

S druge strane, ako ne uložite to vreme i trud, možete doći u situaciju, da konkurencija, koja je 
to uradila, ili upravo radi, uspe da privuče kod sebe veći broj kupaca koji informacije o proizvodima 
ili uslugama koje nudite traže preko Googla (a kako bi drugačije), bilo na računarima, ili što je 
sada sve češći slučaj, na mobilnim uređajima, jer će im se pojaviti u pretragama ili mapama, 
a to je skoro gotov posao, to jest samo pola koraka do toga da kupac pozove telefonom ili ode 
baš kod tog vašeg konkurenta, a ne kod vas.

A budite sigurni, da konkurencija radi ponekad i stvari koje nisu uvek fer (ili ako ne oni direktno, 
onda mozda oni koje su angažovali da privuku više klijenata, fizički i virtuelno). 

Google je za lokalne firme obezbedio da se prve 3 rangirane pokazuju kod pretrage, 
čak ispred globalnih firmi, i tu je šansa malih lokalnih firmi.

E sad, kako Google rangira firme, to se ne zna tačno, a i stalno je podložno promenama, 
jer se algoritam za pretrage stalno menja.

I to što smo možda trenutno u top-tri, kao u primeru koji navodim, ne garantuje da će tako biti 
i kasnije, naročito ako neko od konkurencije, koji nije u prva tri, počne da radi na tome da bude 
u top-tri.

Ali svakako tačno popunjeni podaci, prisutnost i ažurnost, kao i stalna komunikacija sa kupcima 
(brze reakcije na njihove kontakte), daju mogućnost da budete u 3 prvorangirana u vašem regionu, 
za vašu delatnost.

Evo primera za Apoteke u Mladenovcu, kad u Google pretragu unesete 
apoteke mladenovac, videćete 3 prvorangirana 
(na prvom mestu je baš lokalna apoteka, ispred 2 lanca apoteka).



i skoro da je sigurno da će onaj ko je ovo ukucao u Google pretragu (apoteke mladenovac), 
ili pozvati neku od ove tri apoteke, ili otići na adresu, koristeći PUTANJA, 
a ima i informaciju do kada rade. 
I ostali su izgubili kupca
Data je mogućnosti i da se izlistaju i drugi, ali ko će to još da radi, naročito ako je 
to na mobilnom telefonu. Znači top 3 dobija kupce, ostali su samo za one koji ne 
koriste Google pretrage

Da bi sve ovo mogli kvalitetno da radite na Google, i da se zaštitite, treba da verifikujete da ste 
vi vlasnik preduzeća na adresi na kojoj je označeno na Google mapi (i onda su vam šanse 
da budete u prva tri mnogo veće). 

Znači tražite od Googla verifikaciju, a oni će vam na naznačenu adresu poslati 
dopisnicu sa kodom

Ako ovo ne uradite, onda su podaci na mapi javni, i može svako da pristupi i da predloži promenu, 
a Google to prihvata za neverifikovane lokacije, a onda možete uvek da očekujete da neko 
namerno recimo može da promeni broj telefona, da promeni adresu i pomeri lokaciju 
(ne kažem da to uvek radi konkurencija), pa čak i da promeni naziv ili opis delatnosti. 
Verifikujte vaše preduzeće na Google mapama! 
I bavite se podacima koji su tamo, trudite se da budu ažurni, jer to je jedan od načina da imate 
više posetilaca ili kontakta. ( * navešču jedan primer - pored standardnog radnog vremena, 
koje obično većina popuni, postoji mogućnost da se popuni i dodatno radno vreme, 
za određeni datum, recimo kad je neki praznik, ili kada iz bilo kog razloga radnja nekog datuma 
radi kraće ili duže, ili je zatvorena; a ovo većina ne popuni; i zamislite razočarenje kupca kada 
dođe, i po informacijama sa Gugla objekat treba da bude otvoren, a on je zatvoren. 
 Znači, vlasnik se ne bavi dovoljno svojim Online kupcima, ubuduće ćemo ići kod onih 
koji se bave !?)

Bonus su dodatne mogućnosti koje se otvaraju kad se verifikujete, kao i 
mogućnost da pregledate kako vaš trud daje rezultate (posećenost, akcije, ….) i da na 
osnovu toga preduzimate dalje akcije, da imate mali integrisani sajt, koji omogucava 
komunikaciju sa kupcima (mailovi, telefoni, slike i postovi, link ka drugom sajtu, povezivanje vise 
objekata ..... )

A ako vam treba pomoć za novootvorene opcije kad uneste kod, javite se ...

pozdrav, Dragan

8. 8. 2019.

Ko nema u Vuglu, ima u Guglu !

Moje preduzeće na Google - PAMETNO REŠENJE ZA VAŠU FIRMU

Veoma zanimljiva i moderna rešenja, a uz to i besplatna, koja vlasnicima malog biznisa 
mogu da omoguće da budu vidljivi većem broju klijenata, bez potrebe da imaju sajt. 
Za onaj malo veći biznis, ovo je super da se poveže postojeći sajt sa prikazom na 
Google mapama i poveća posećenost i uopšte pristup podacima i kontakt sa firmom 
od strane postojećih i budućih klijenata 
(i sve možete da radite sami, ili uz malu pomoć sa strane).

Za Moje preduzeće na Google, potrebno je da imate otvoren gmail (ako nemate, otvorite), 
i da na mapama, ako do sada niste, označite lokaciju gde obavljate posao 
(to inače može da uradi i bilo ko drugi, ko smatra da je zanimljivo da na mapama postoji 
vaša lokacija).
Ako neko drugi označi vašu firmu,  postoji problem da unese pogrešne podatke, 
ili da unese samo nešto od podataka, i da to bude nedovoljno da klijent (mušterija) 
može da vas kontaktira ili dođe (i propade prilika za novog kupca koja se stvorila).

Zato je Google omogućio postupak verifikacije, gde vi možete da položite pravo na 
preduzeće koje je označeno na mapi (to jest da potvrdite da je vaše).

Verifikacija se obavlja na nekoliko načina, ali je obično način koji Google predlaže, 
da na već unetu adresu, definišete ko je primalac, i da vam stigne dopisnica sa kodom 
za verifikaciju (obično za 14 dana - ako ne stigne, ponovite zahtev).
Onda vi ili neko drugi kome ste dali pravo da upravlja podacima na  
Moje preduzeće na Google, unese taj verifikacioni kod, i otvara vam se kompletan 
pristup svim opcijama.
A njih ima toliko da nećete zažaliti što ste ušli u ovu zanimljivu priču.

(Za one koji imaju već registrovan firmin mail, u okviru registrovanog domena, mogu dobiti 
kod i na mail, ili je čak moguće da iz Googla pozovu telefonom, ili pošalju SMS, ali držimo 
se dopisnice, to je najčešći način za one koji počinju - ko bi rekao da dopisnica opet živi !?).

Dok čekamo da nam stigne kod za verifikaciju, i potpuni prsitup,  možemo već jedan deo 
posla da uradimo i da našu firmu pripremimo za prikaz klijentima.

Naravno, nisu sve opcije dostupne pre verifikacije, ali neke jesu.
PRVO: radno vreme - unesite radno vreme za svaki dan u nedelji.
Nakon unosa radnog vremena, to bi trebalo da izgleda ovako:

 
Znači ovako će oni koji na mapama budu tražili, recimo Fantas STIHL, da vide podatke. 
A onda je samo pola koraka do toga da dođe u našu firmu, ili da pozove telefonom, ili ……
A to bi ste želeli, i nadamo se da će na ovaj način biti povećano interesovanje za vaše 
preduzeće.
Naravno, kao što na gornjoj slici vidite, tu se prikazuje nekoliko veoma bitnih informacija 
za klijenta.
Pored adrese, telefona i radnog vremena, pokazuje se i da li je u trenutku dok gleda 
podatke, firma otvorena, i mogućnost da klijent izabere lokaciju na kojoj se trenutno 
nalazi na mapi.

Nakon toga, klijentu je prikazano na koji način da dođe, udaljenost, vreme putovanja,  ….

 


Još jedna zanimljiva stvar je da se broj telefona, koji smo naveli za kontakt, može iskopirati, 
i iskoristiti da se pozove, što je jako korisno kad ovo pretraživanje klijent koristi na mobilnom 
uređaju, što je najčešči slučaj. A kad pozove, eto nama novog posla !.

Ovo je osnovno, što pretpostavljamo većina vas može samostalno da uradi 
(naravno da se preporučuje da napravite nekoliko slika i da ih pridružite ostalim podacima, 
kao što je u primeru i pokazano.

Kad vam stigne verifikacioni kod, i kad vam se otvore sve opcije, videćete šta je tu još 
sve moguće, i na koji način možete višestruko da unapredite pristup i vašim podacima, 
i fizički dolazak novih klijenata (mušterija, kupaca, kako god) u vašu firmu.

Evo recimo prikaza podataka o posećenosti i dolaska do vaših podataka



(naravno, ove podatke vidi samo onaj ko upravlja nalogom, i to posle verifikacije).


E sad, da se mnogo ne zamarate na početku, ima toga baš dosta, i sve je korisno.

A potrebno je neko vreme, i dobra volja da se nauči kako da se upravlja podacima i 
sadržajima koji su vezani za našu firmu, a koje želimo da podelimo sa klijentima.



I da bi pristup vašim podacima bio stalan, i da može da se povećava, a time i da se 
aktivnosti klijenata povećavaju, i da kao krajnji cilj imamo korist od svega toga, potrebno je 
da stalno radimo na sebi i da budemo u stalnoj komunikaciji sa klijentima.

Ovo su informacije o konkretnim akcijama koje su klijenti preduzeli u poslednjih četiri 
nedelje, na osnovu prikaza preko Google i vidimo da je usledilo 30 telefonskih poziva, 
35 poseta web sajtu firme (u ovom primeru firma ima sajt), 8 zahteva za putanju, 
ali vidimo da nije bilo prikaza slika, što nas upućuje da treba da postavimo nove 
zanimljive slike, da bi i na taj način dobili više klijenata.

Ono što je bitno da znate, da pored prikaza preko pretrage na mapama, i kada neko 
na Google vrši neke pretrage, dobija mogućnost da vidi podatke o firmi, i da joj pristupi, 
a opet, to je vrlo lepa mogućnost da nam bude ili novi klijent, ili neko ko nam se vraća 
ponovo.

Pored osnovnih informacija i slika, Google je omogućio da možete u okviru ovih usluga 
da napravite i mini sajt, ali sasvim lep i funkcionalan, koji možete samostalno ili uz malu 
pomoć sa strane da održavate i menjate, što češće to bolje.

Takođe možete postavljati i samostalne objave (postove) koje su zanimljive a tiču se firme, 
videa, i to će  sve biti dostuno klijentima, i povećati njihov broj u budućnosti.

Ima tu još dosta stvari, kao što je postavljanje informacija o uslugama, proizvodima, 
odgovaranje na recenzije ili pitanja korisnika, i sve to polako utiče na bolji rejting vaše firme 
i veću posećenost, a samim tim i na bolji rad vašeg biznisa.

I razmišljajte o ovome, jer sve više ljudi, jedino preko Google nalazi ono što mu je potrebno, 
a to je za lokalne biznise neprocenjivo.
Jer ko nema u Vuglu, ima u Guglu ! (i javite sa ako treba pomoć)

7. 8. 2019.

Moje preduzeće - šta mi treba

Moje preduzeće - šta mi treba 

Ono što se obično pitaju vlasnici malih i mikro  preduzeća, ili radnji, agencija je:
"Kako da imam reklamu i marketing, kako da doprem do novih kupaca ili korisnika, lokalno ili šire, kad nemam novca da platim marketing agencije i reklamu, a samostalno ne znam i ne mogu kvalitetno da to uradim ? "

I to je do skoro bilo pitanje na koje nije postojao dobar odgovor.

Odkad postoji Google Moje preduzeće,  mnoge stvari su dostupne skoro svakom, ko želi da uloži malo truda i vremena.

Zato, krenimo, korak po korak u Moje preduzeće ....



Dragan

Ko nema u Vuglu, ima u Guglu !

Moje preduzeće na Google - PAMETNO REŠENJE ZA VAŠU FIRMU Veoma zanimljiva i moderna rešenja, a uz to i besplatna, koja vlasnicima malog...