Moje preduzeće na Google - šansa i obaveza
za mala preduzeća
za mala preduzeća
Od kad je Google povezao mape, Google pretrage i Google moje preduzeće, stvorila se velika prilika,
naročito za mala i mikro preudzeća, radnje, agencije, samostalne poslove, koji rade i deluju lokalno.
Ako uložite malo vremena i truda, možete da obezbedite da posete vašim informacijama koje
se nalaze na internetu, kao i pozivi i fizički dolasci u vašu radnju budu značajno uvećani.
S druge strane, ako ne uložite to vreme i trud, možete doći u situaciju, da konkurencija, koja je
to uradila, ili upravo radi, uspe da privuče kod sebe veći broj kupaca koji informacije o proizvodima
ili uslugama koje nudite traže preko Googla (a kako bi drugačije), bilo na računarima, ili što je
sada sve češći slučaj, na mobilnim uređajima, jer će im se pojaviti u pretragama ili mapama,
a to je skoro gotov posao, to jest samo pola koraka do toga da kupac pozove telefonom ili ode
baš kod tog vašeg konkurenta, a ne kod vas.
A budite sigurni, da konkurencija radi ponekad i stvari koje nisu uvek fer (ili ako ne oni direktno,
onda mozda oni koje su angažovali da privuku više klijenata, fizički i virtuelno).
Google je za lokalne firme obezbedio da se prve 3 rangirane pokazuju kod pretrage,
čak ispred globalnih firmi, i tu je šansa malih lokalnih firmi.
E sad, kako Google rangira firme, to se ne zna tačno, a i stalno je podložno promenama,
jer se algoritam za pretrage stalno menja.
I to što smo možda trenutno u top-tri, kao u primeru koji navodim, ne garantuje da će tako biti
i kasnije, naročito ako neko od konkurencije, koji nije u prva tri, počne da radi na tome da bude
u top-tri.
Ali svakako tačno popunjeni podaci, prisutnost i ažurnost, kao i stalna komunikacija sa kupcima
(brze reakcije na njihove kontakte), daju mogućnost da budete u 3 prvorangirana u vašem regionu,
za vašu delatnost.
Evo primera za Apoteke u Mladenovcu, kad u Google pretragu unesete
apoteke mladenovac, videćete 3 prvorangirana
(na prvom mestu je baš lokalna apoteka, ispred 2 lanca apoteka).
i skoro da je sigurno da će onaj ko je ovo ukucao u Google pretragu (apoteke mladenovac),
ili pozvati neku od ove tri apoteke, ili otići na adresu, koristeći PUTANJA,
a ima i informaciju do kada rade.
I ostali su izgubili kupca.
Data je mogućnosti i da se izlistaju i drugi, ali ko će to još da radi, naročito ako je
to na mobilnom telefonu. Znači top 3 dobija kupce, ostali su samo za one koji ne
koriste Google pretrage
Da bi sve ovo mogli kvalitetno da radite na Google, i da se zaštitite, treba da verifikujete da ste
vi vlasnik preduzeća na adresi na kojoj je označeno na Google mapi (i onda su vam šanse
da budete u prva tri mnogo veće).
Znači tražite od Googla verifikaciju, a oni će vam na naznačenu adresu poslati
dopisnicu sa kodom.
Ako ovo ne uradite, onda su podaci na mapi javni, i može svako da pristupi i da predloži promenu,
a Google to prihvata za neverifikovane lokacije, a onda možete uvek da očekujete da neko
namerno recimo može da promeni broj telefona, da promeni adresu i pomeri lokaciju
(ne kažem da to uvek radi konkurencija), pa čak i da promeni naziv ili opis delatnosti.
Verifikujte vaše preduzeće na Google mapama!
I bavite se podacima koji su tamo, trudite se da budu ažurni, jer to je jedan od načina da imate
više posetilaca ili kontakta. ( * navešču jedan primer - pored standardnog radnog vremena,
koje obično većina popuni, postoji mogućnost da se popuni i dodatno radno vreme,
za određeni datum, recimo kad je neki praznik, ili kada iz bilo kog razloga radnja nekog datuma
radi kraće ili duže, ili je zatvorena; a ovo većina ne popuni; i zamislite razočarenje kupca kada
dođe, i po informacijama sa Gugla objekat treba da bude otvoren, a on je zatvoren.
Znači, vlasnik se ne bavi dovoljno svojim Online kupcima, ubuduće ćemo ići kod onih
koji se bave !?)
koji se bave !?)
Bonus su dodatne mogućnosti koje se otvaraju kad se verifikujete, kao i
mogućnost da pregledate kako vaš trud daje rezultate (posećenost, akcije, ….) i da na
osnovu toga preduzimate dalje akcije, da imate mali integrisani sajt, koji omogucava
komunikaciju sa kupcima (mailovi, telefoni, slike i postovi, link ka drugom sajtu, povezivanje vise
objekata ..... )
komunikaciju sa kupcima (mailovi, telefoni, slike i postovi, link ka drugom sajtu, povezivanje vise
objekata ..... )
A ako vam treba pomoć za novootvorene opcije kad uneste kod, javite se ...
pozdrav, Dragan