Prevedite ...

10. 8. 2019.

Moje preduzeće na Google - šansa i obaveza za mala preduzeća



Moje preduzeće na Google - šansa i obaveza 
za mala preduzeća

Od kad je Google povezao mape, Google pretrage i Google moje preduzeće, stvorila se velika prilika, 
naročito za mala i mikro preudzeća, radnje, agencije, samostalne poslove, koji rade i deluju lokalno.

Ako uložite malo vremena i truda, možete da obezbedite da posete vašim informacijama koje 
se nalaze na internetu, kao i pozivi i fizički dolasci u vašu radnju budu značajno uvećani.

S druge strane, ako ne uložite to vreme i trud, možete doći u situaciju, da konkurencija, koja je 
to uradila, ili upravo radi, uspe da privuče kod sebe veći broj kupaca koji informacije o proizvodima 
ili uslugama koje nudite traže preko Googla (a kako bi drugačije), bilo na računarima, ili što je 
sada sve češći slučaj, na mobilnim uređajima, jer će im se pojaviti u pretragama ili mapama, 
a to je skoro gotov posao, to jest samo pola koraka do toga da kupac pozove telefonom ili ode 
baš kod tog vašeg konkurenta, a ne kod vas.

A budite sigurni, da konkurencija radi ponekad i stvari koje nisu uvek fer (ili ako ne oni direktno, 
onda mozda oni koje su angažovali da privuku više klijenata, fizički i virtuelno). 

Google je za lokalne firme obezbedio da se prve 3 rangirane pokazuju kod pretrage, 
čak ispred globalnih firmi, i tu je šansa malih lokalnih firmi.

E sad, kako Google rangira firme, to se ne zna tačno, a i stalno je podložno promenama, 
jer se algoritam za pretrage stalno menja.

I to što smo možda trenutno u top-tri, kao u primeru koji navodim, ne garantuje da će tako biti 
i kasnije, naročito ako neko od konkurencije, koji nije u prva tri, počne da radi na tome da bude 
u top-tri.

Ali svakako tačno popunjeni podaci, prisutnost i ažurnost, kao i stalna komunikacija sa kupcima 
(brze reakcije na njihove kontakte), daju mogućnost da budete u 3 prvorangirana u vašem regionu, 
za vašu delatnost.

Evo primera za Apoteke u Mladenovcu, kad u Google pretragu unesete 
apoteke mladenovac, videćete 3 prvorangirana 
(na prvom mestu je baš lokalna apoteka, ispred 2 lanca apoteka).



i skoro da je sigurno da će onaj ko je ovo ukucao u Google pretragu (apoteke mladenovac), 
ili pozvati neku od ove tri apoteke, ili otići na adresu, koristeći PUTANJA, 
a ima i informaciju do kada rade. 
I ostali su izgubili kupca
Data je mogućnosti i da se izlistaju i drugi, ali ko će to još da radi, naročito ako je 
to na mobilnom telefonu. Znači top 3 dobija kupce, ostali su samo za one koji ne 
koriste Google pretrage

Da bi sve ovo mogli kvalitetno da radite na Google, i da se zaštitite, treba da verifikujete da ste 
vi vlasnik preduzeća na adresi na kojoj je označeno na Google mapi (i onda su vam šanse 
da budete u prva tri mnogo veće). 

Znači tražite od Googla verifikaciju, a oni će vam na naznačenu adresu poslati 
dopisnicu sa kodom

Ako ovo ne uradite, onda su podaci na mapi javni, i može svako da pristupi i da predloži promenu, 
a Google to prihvata za neverifikovane lokacije, a onda možete uvek da očekujete da neko 
namerno recimo može da promeni broj telefona, da promeni adresu i pomeri lokaciju 
(ne kažem da to uvek radi konkurencija), pa čak i da promeni naziv ili opis delatnosti. 
Verifikujte vaše preduzeće na Google mapama! 
I bavite se podacima koji su tamo, trudite se da budu ažurni, jer to je jedan od načina da imate 
više posetilaca ili kontakta. ( * navešču jedan primer - pored standardnog radnog vremena, 
koje obično većina popuni, postoji mogućnost da se popuni i dodatno radno vreme, 
za određeni datum, recimo kad je neki praznik, ili kada iz bilo kog razloga radnja nekog datuma 
radi kraće ili duže, ili je zatvorena; a ovo većina ne popuni; i zamislite razočarenje kupca kada 
dođe, i po informacijama sa Gugla objekat treba da bude otvoren, a on je zatvoren. 
 Znači, vlasnik se ne bavi dovoljno svojim Online kupcima, ubuduće ćemo ići kod onih 
koji se bave !?)

Bonus su dodatne mogućnosti koje se otvaraju kad se verifikujete, kao i 
mogućnost da pregledate kako vaš trud daje rezultate (posećenost, akcije, ….) i da na 
osnovu toga preduzimate dalje akcije, da imate mali integrisani sajt, koji omogucava 
komunikaciju sa kupcima (mailovi, telefoni, slike i postovi, link ka drugom sajtu, povezivanje vise 
objekata ..... )

A ako vam treba pomoć za novootvorene opcije kad uneste kod, javite se ...

pozdrav, Dragan

Нема коментара:

Постави коментар

Ko nema u Vuglu, ima u Guglu !

Moje preduzeće na Google - PAMETNO REŠENJE ZA VAŠU FIRMU Veoma zanimljiva i moderna rešenja, a uz to i besplatna, koja vlasnicima malog...